Білогруд Микола Іванович народився 15 липня 1950 року в с. Обмачево Бахмацького району Чернігівської області.
Микола Іванович працює на посаді директора Новошляхівської ЗОШ І-ІІІ ступенів з 1989 року. Це керівник нової генерації. Він має риси неформального лідера, спонукає людей до змін, оновлення, вдосконалення. Цього досягає повсякденною працею, мета якої — не лише надання реальної дієвої допомоги педагогічним кадрам у розвитку професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя, формування вчителя-дослідника з високим рівнем професіоналізму, методичної та загальної культури.
Директор постійно орієнтується на співпрацю, активну взаємодію з колективом у всіх питаннях життєдіяльності, на колегіальність у прийнятті управлінських рішень, уважно ставиться до всіх пропозицій і побажань колег, враховуючи досвід, знання, новаторські підходи працівників, заохочує їхню самостійність та самодисципліну. Важливого значення надає встановленню психологічного контакту з кожним працівником і всім колективом, створенню ситуацій успіху.Прагне самокритично оцінювати свою діяльність, її результати, особистісні характеристики.
Метою своєї управлінської діяльності М.Білогруд вбачає вироблення гнучкої стратегії і тактики формування моделі школи нового типу. Йому притаманні такі риси управлінця: науковість, системність, наступність, зв'язок з життям, вміння бачити перспективу, прогнозувати результати, ставити поетапні завдання та контролювати хід їх виконання. Це складові творчої лабораторії директора-новатора. Він стоїть на позиції дослідника, веде за собою колектив.
В основі стилю управління Миколи Івановича Білогруда — науковий аналіз, прогнозування, які спираються на діагностику, матеріальні та кадрові ресурси школи, комп'ютерне забезпечення навчально-виховного процесу в цілому та управлінської діяльності. У роботі з творчими педагогами дотримується принципу гуманістичної педагогіки, сприяє діалогу, педагогічному пошуку, створенню особистістно орієнтованого освітнього середовища.
Директор переобладнав інтер'єр навчального закладу, створив сучасну матеріальну базу, пам'ятаючи, що школа повинна стати школою радості для учня, місцем натхнення для вчителя.
Власним прикладом М.Білогруд доводить, що постійний пошук, самоосвіта, самозбагачення, зустрічі, участь у семінарах, нарадах, відвідування уроків, позакласних заходів — запорука підкорення вершин педагогічної майстерності.
Вивчає досвід інших шкіл України, щедро ділиться своїми педагогічними надбаннями. Неодноразово на базі школи проводились районні, обласні та республіканські семінари для директорів шкіл із проблем естетичного виховання. У виховній роботі колектив працює над проблемою «Естетичне виховання школярів в умовах села».
Окрасою в селі є саме школа, її естетичний вигляд дивує всіх. Школа потопає в квітах. Чого тут тільки нема: і ставок, і карасі, і віз, і колодязний журавель і різноманітні гірки, і плетені корзини…
Територія школи постійно озеленюється, тут ростуть різні декоративні , плодові дерева та кущі. Кожен клас має закріплену територію.
В школі працює своя кіностудія «Чайка», без якої не обходиться ні одне свято, і яка відображає не тільки життя школи , а й життя всього села. В селі є своя поетеса, з якою тісно співпрацює колектив школи і всю свою виховну роботу будує на власному матеріалі.
Школа живе бурхливим життям. Учні постійно в дії. Тут проводяться різні вечори, конкурси, вікторини тощо. Так у 2011 році були проведені конкурси та вечори «Міс-Весна», «З піснею по життю», вечір пам’яті до Дня Перемоги, працюють різноманітні гуртки, студії.
Кожного року при школі працює табір відпочинку, робота якого визнана в районі найкращою. Дітям цікаво в таборі, бо вони і працюють, і відпочивають. Тут організовується різноманітне дозвілля, подорожі до театрів (Ніжина та Чернігова),проводяться ігри, конкурси, встановлюються наметові містечка, вариться каша, запалюється вогнище, вручаються сувеніри тощо.
Справедливість і доброзичливість директора школи М. Білогруда у стосунках з учителями сприяла створенню в колективі атмосфери взаєморозуміння і добросовісного відношення кожного до своїх обов’язків. Колектив школи — це здорова сім'я педагогів-однодумців, які підтримують, цінують і поважають свого керівника, який власним прикладом утверджує творчість, оперативність, високу вимогливість, відповідальність, діловитість.
Коментарi